I made this widget at MyFlashFetish.com.

To be nobody but yourself in a world which is doing its best, night and day, to make you like everybody else, means to fight the hardest battle which any human being can fight; and never stop fighting...!!~

Wednesday, February 23, 2011

suruhanjaya pErkhidmatan awam~

(^^)v
alhamdulillah,,, selamat sudah saya di interview... =)
since saya orang yang ke-12,,, memang terseksa ah dok menunggu...
penat kot dok berdebar!
time giliran Qayyum masuk,,, saya dah tak reti duduk diam dah...
bile din leader masuk, heh! tak terkata dah berdebar cane huhu~
[still takot even dorg cakap rilex2 hahaha~]

tapi kan,,, takot-takot pon sempat lagi snap gamba hehe~
time nih din ade dekat dalam hehe~
riso gak dok posing-posing, sekali din bukak pintu kan... haha
tapi lepas saya amik gamba nih memang din kua. sekejap SANGAT din masuk... isk3...

bile dah naik angka giliran 2012 tuh,,, saya pun ketuk la pintu and masuk...
bagi salam and selamat sejahtera, Dato' suruh letak file and resume, then duduk.

Dato' suruh perkenal kan diri... same jek macam orang lain...

Cerita-cerita,,, Dato' tanya sedikit sebanyak pasal abah, business sume tu [dalam hati dok risau dah,,, TOLONG JANGAN TANYA SWASTA! huhu~] tapi alhamdulillah,,, die tak masuk pon bab swasta... dah bosan dah kot asik dok cakap sal swasta jek sebelum-sebelum nih hehe~

Dato' tu tanya pasal CGPA,,, and saya pon jawab la...

Then die dok pertikai kan nape tak bawak transkrip... hushushus~ mana cheq nak p tau kata kena bawak transkrip T_T

Dato' : ni kalau kamu setakat tulis dalam resume nih, kamu nak letak 4 pointer pon takde sape nak tau kan...

saya : insyaAllah saya dan kawan-kawan tak kan menipu...[hoho~~~ T_T]

Dato' : nanti kalo kamu dah berkerja, don't trust anybody even your friend. don't take anything for granted... bla bla bla

[gedebush! adeh3~] time nih dah pandang-pandang mr LeOng hehe~

Dato' : supply. macam mane? [--> tak expect die nak tanya pasal nih.ngat kan Dato' ni just tanya pasal general knowledge, issue cam tu]

saya : [dalam hati, bole completekan tak ayat tu T_T haha] mula-mula saya dok mengarut macam-macam, bla bla bla bla...

Dato' : tu dah jauh sangat tu,,, yang dekat je...

saya : err,,, buat order?

Dato' : haa. tau pun.. ape yang kamu kena amik tahu?

haha~ pastu cete ah pasal supply tu... nak order tu ape yang perlu ade (nama drug, kuantiti, price), pastu bile dah smpai barang order tu nak buat ape, nak cek ape, every single thing haha sampai la ke analysis untuk confirm kan drug tu [yang analysis ni saya macam blurr huhu~]

mr Leong : cik nurul amalina. kamu pernah dengar cold chain?

saya : angguk dan jawab, ya pernah. [dalam hati dah gelabah sebab tak bace langsung pasal storage! T_T]

mr Leong : ok. terangkan ape yang kamu tahu berkaitan dengan cold-chain.

er,,, em... hahahaha~ goreng.................... tapi macam rentung terbakar panggil bOmba~ T_T tau pasal insulin jek huhu~

then sesi mendengar counseling exclusive dari Dato' hehehe~ saya asyik angguk, ok, ya, senyum... huhu menyampuk sikit-sikit bila ade peluang... and end of the interview... =) time saya dah nak bukak pintu keluar, Dato' tu cakap good luck final exam,,, saya angguk+senyum+terima kasih and keluar....

tapi lepas keluar nih saya tak relieve betul lagi haha~ sebab saya baru teringat say tak tulis nama jawatan, tarikh, no. IC dekat ruangan yang di cop dekat resume tu huhuhu~ adeh3. cane la bole tak ingat langsung T_T

sebab tu la saya masuk balik bilik tu lepas sume orang dah selesai interview hehe~
tapi perasaan masuk kali kedua nih memang lain ah dari yang first tadi... boleh gelak-gelak, borak-borak ngan Dato' tu sebab die suruh saya duduk dulu sementara die cari resume saya sambil mulut die bercakap-cakap haha [time ni saya baru nak cakap saya number 12,,, tapi mr Leong cakap dulu.huhu die punya daya ingatan kuat ataupun die ingat minah ni la yang terkial-kial nak jawab soklan aku tadi... huhu T_T] =p
bile keluar kali kedua nih baru saya rase betul-betul lapang dada (^^)v
serius. sangat senang hati! \(^^)////

tanak cakap pasal aida yang tekun membaca suratkhabar =p tapi tengok angka giliran tu untuk bilik B : 2010... time ni Qayyum tengah di interview... jantung dah tak normal =p
tapi,,, bole lagi senyum =p
fokus dekat angka giliran =p 2011,,, waktu ni din Leader ade dekat dalam...

saya ade di belakang gambar tengah serbu Qayyum yang baru keluar haha~ nape saya cekak pinggang eh? haha dah tak stabil dah time tuh~~

(.") haa ni la sedikit sebanyak untuk dijadikan memory untuk diri sendiri hehe~
secebis pengalaman hidupku sebelum menempuh dunia realiti~~~ (^^)v

2 comments:

Shamel said...

tahniah da abes interview. same la aku nanti sok. giliran last skali mmg tersengguk-sengguk la kan menunggu!

nuruLamaL said...

hehehe~ timekaseh shamel! ko bawah ah melrose ko... bole rakam activity bdk2 nih hehe~ =p